1-Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek
2- Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek
3- Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek
4- Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki i güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek
5- Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek
6- Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak
8- Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojilerinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek
9- Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek
10- Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek.
11-Değişimin doğasını anlamak.
12- Coğrafî literatürü takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
13-Farklı coğrafî teknikleri ve yaklaşımları kullanabilmek,
14-Coğrafî düşünceleri, prensipleri ve teorileri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
15-Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini coğrafî bağlamda kullanabilmek,
16-Mekânsal ilişkilerin önemini değişik ölçeklerde kavrayabilmek,
17-Bölgelerin ve yerlerin çeşitliliğini ve karşılıklı bağımlılığını anlamak,
18-Coğrafî bilgiyi toplama, karşılaştırma, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
19-Hayat boyu öğrenmeyi ilke edinmiş, bilimsel ve eleştirel düşünce yeteneğine sahiptir.
20-Mesleki imkânlarını etkili ve ekonomik kullanma yeteneğine sahiptir.
21-Elde edilen bilimsel verileri istatistikî olarak analiz edebilir ve sonuçlandırabilir.
22-Çevresel sorunlar gibi alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası güncel sorunlara karşı duyarlıdır ve çözüm önerileri getirebilir.